Неділя, 29.06.2025, 05:47Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Бериславська початкова школа №5
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Газета для батьків [4]
Психологічні газети [3]
Опрос
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 16

Каталог файлів


Головна » Файли » Психологічні газети

Уроки життя, №1
18.01.2017, 19:19

1

2

Тема номера:

« Спілкування»

 

…допомогти дорослим,

зрозуміти й прийняти світ дитини - важливо для

створення доброї атмосфери в родині,

в школі, в суспільстві.

 

В газеті пропонуються наступні рубрики:

 

  • « школа спілкування» для учнів та їхніх батьків, у якій можна буде ознайомитись з психологічними розробками та за бажанням ними скористуватися;
  • «це цікаво знати» Шість правил, дотримання яких

дозволить вам сподобатися людям;

  • розвиваючі вправи: «Думати і мріяти», «Планування успіху;.
  • «до твого записника» необхідні умови, щоб стати щасливим.
  • 3

«Школа спілкування»

4

                                     « Немає більшої  розкоші,

 ніж розкіш людського спілкування»

А.Сент-Екзюпері

Так вже трапилося, що людина – істота соціальна, а тому для неї принципово важливо не просто вступати в різні відношення, а й виявляти себе в них найбажанішим образом про які б відносини ми не говорили: і дитячо - батьківські, і любовні, і професіональні, і навчальні, і ще багато інших, які можна вигадати.

Так ось, якщо уявити, що  це  - ви,  а  це -  та людина, з якою у вас будь – які відносини,

тоді, що приймає участь між вами у відносинах?

По-перше, ви з цією людиною розмовляємо, тому, однозначно у наших відносинах беруть участь слова. По – друге, у вас є емоції та почуття. По-третє, ваш настрій і стан на момент спілкування не можуть бути не поміченими цією людиною. По-четверте, у вас є свої погляди, позиції – це теж формує розмову та, в цілому, відносини.

При аналізі комфортності взаємодії родини й школи в справі створення сприятливих умов для розвитку особистості дитини:   у дітей - учасників навчального процесу, батьків - замовників навчального процесу й учителів - виконавців навчального процесу,  відзначається пропорційне збільшення напруги у всіх сторін.

Рівень напруженості в дітей вище, тому що вони є проміжною ланкою в спілкуванні між дорослими.

1

При узагальненні отриманої інформації виявляються наступні причини, що викликають напруженість й у дорослих, і в дітей:

Вчителі:

  • батьки мало часу приділяють шкільній діяльності дітей, слабко контролюють домашнє завдання;
  • діти мало читають, часто не готові до уроків, деякі - погано виховані, пасивні;
  • виникають проблеми із чергуванням дітей, тому що вони не привчені до домашньої праці.

Батьки:

  • школа перевантажує дітей завданнями, у класах незатишно, вчитель часто байдужий до дітей;
  • не всі проблеми вирішуються оперативно;
  • відношення дітей у класі агресивні у  відношенні один  до одного.

Діти:

  • учителі задають багато завдань;
  • часто кривдять однокласники, а вчитель не звертає на це увагу;
  • у школі нудно, проводиться мало загальних заходів; у них не всі беруть участь.

Таким чином, розвиток особистості дитини через формування в неї потреби в досягненні успіху прямо пов'язаний з тим, наскільки єдині в співробітництві з дитиною родина й школа. Організатором такого співробітництва стає педагог.

Партнерство родини й школи повинне працювати в інтересах дитини, розділяючи відповідальність за її навчання й розвиток. У ранній шкільний періоди батьки й сімейна атмосфера є найбільш важливим фактором у розвитку дітей. Деяким батькам можуть знадобитися відповідна підготовка й схвалення педагога в їхньому прагненні допомогти дітям. У свою чергу, вчитель повинен усвідомити, що його робота в класі не принесе великих результатів без активної участі батьків.

Важливо почати цю роботу саме в початковій школі, тому що активні форми роботи з батьками із самого початку навчання дитини в школі дозволяють їм усвідомлювати необхідність придбання нових знань для формування й розвитку здорової й повноцінної особистості, формують потребу спілкування зі школою.

У рішенні проблем «суспільство - діти», «вчитель - батьки», «батьки - діти» важлива роль приділяється вчителеві. Необхідно вибудувати таку практику взаємин, за якої всі учасники виступають як рівноправні партнери, друзі, однодумці. Ця взаємодія обов'язково повинна носити характер, що розвивається.

Головна умова спільної Справи - практична участь кожної дитини й залучення батьків на всіх етапах спільної діяльності: планування, підготовка, проведення, аналіз, заохочення.

Демокрит стверджував: «Гарними людьми стають більше від вправ, ніж від природи». Такою вправою, що сприяє розвитку й становленню особистості дитини, стає використання активних форм взаємодії родини й школи.

Школа має багатогранні можливості впливу на родину через навчальну й виховну діяльність. Активне співробітництво школи з родиною є не просто бажаною діяльністю педагога, а вимогою часу. Тим самим, відбувається об'єднання зусиль дітей, батьків і вчителя в прагненні до досягнення оптимальних результатів, що робить школу привабливою для батьків і дітей, стимулює творчу діяльність педагога. Ретельно підготовлена, змістовна, нестандартна за формою й актуальна по значимості спільна справа може зробити переворот у свідомості татусів і мамусь, розкрити в них величезний виховний потенціал і бажання допомогти своїй дитині стати щасливішою; піднімає авторитет школи, дозволяє об'єднати виховні зусилля батьків.

Доброзичлива атмосфера в класі й батьківському колективі - це потужний стимул для творчої роботи вчителя, що так само гостро відчуває потребу у визнанні своїх досягнень.

Творче спілкування з родинами - те головне, що допомагає вчителеві успішно впливати на розвиток особистості кожної дитини, формує ціннісне відношення до родини.

Це цікаво знати

Шість правил, дотримання яких

дозволить вам сподобатися людям

 

Дружба… що означає це слово? У тлумачному словнику можна прочитати таке визначення: «Добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності та відданості».

Отже, це – найчастіше стосунки, які можуть виникати внаслідок спільної діяльності, єдності думок… Саме це стає, на мій погляд, основою дружби. Знайти друга іноді вдається не кожному, адже люди різні за характером, уподобаннями, а щоб добитися прихильності з боку іншої людини, потрібна величезна робота розуму і серця.

Існують певні правила, за допомогою яких ви зможете сподобатися людям, знайти друзів.

Правило 1. Щиро вітайся з іншими людьми.

Правило 2. Посміхайся! Тобі це нічого не варте, а людині ти зробиш приємне!

Правило 3. Пам’ятай, що ім’я людини – це найкращий для неї звук. Частіше звертайся до свого співрозмовника на ім’я.

Правило 4. Будь хорошим слухачем!

Правило 5. Говори про те, що цікавить твого співрозмовника.

Правило 6. Навіюйте думки про вагомість значення твого співрозмовника, тобто частіше розмовляй з ним про нього.

Дотримуючись цих правил, ти, якщо не знайдеш друга, то принаймні станеш гарним співрозмовником.

 

2Розвиваючі вправи

«Думати і Мріяти»

Заведіть блокнот і кожного місяця записуйте думки про школу, навчання. Запишіть свої мрії ( щодо життя, навчання ). А поряд рядки: «Я це можу зробити!», «Я знаю, як це зробити!». Запишіть усі предмети, яких вас навчають у школі. А поряд, упродовж місяця, пишіть щось цікаве про цей предмет чи, про що цікаве ви дізналися на уроці, що ви почули з телебачення про науку цієї області. Так ви дізнаєтесь, чого ви хочете більше.  

«Планування Успіху»

Напишіть для себе свій лозунг. Почніть так: «Щодо мого навчання, то я хотів (хотіла) б, щоб…», продовж цей рядок. Закінчуй словами: «І я можу це зробити!». Перечитуй цей лозунг перед сном, як заклинання. Повір у свої сили! Але, окрім цього, запиши 5 – 10 завдань, поставлених перед собою. Ти отримаєш насолоду, коли поступово викреслюватимеш виконані завдання.

 

До твого записника

3     Жан-Жак Руссо стверджував, що для щастя необхідні три умови: гарний банківський рахунок, гарний кухар і гарний шлунок. Американські психологи після п’ятнадцятирічних досліджень зробили свій висновок.

 

Для того, щоб стати щасливим, необхідні такі умови:

  1. Любіть своїх близьких. Приділяйте більше часу тим, кого любите, і ви частіше будете відчувати себе щасливим.
  2. Віддавайте багато сил навчанню, роботі. Якщо ви навчання або роботу любите, трудіться якомога більше. У школі або на роботі ми проводимо більшу частину свого життя і не потрібно перетворювати цей час на муки.
  3. Допомагайте іншим людям. У вас глибоко закладений альтруїзм — потреба допомагати оточуючим безкорисливо. Допомагаючи іншим, ви, по-перше, починаєте поважати себе, по-друге, знімаєте з себе психологічні і фізичні стреси. Результат — глибоке задоволення життям.
  4. Спробуйте стати щасливими! Постежте за собою, від чого у вас з’являється гарний настрій, чому ви радієте, і прямуйте до цього (зрозуміло, не конфліктуючи з законом).
    5. Фізична активність. Поки що не зовсім зрозуміло чому але будь-яка фізична активність дає здоровій людині справжню насолоду. Академік Павлов називав це почуття «м’язовою радістю». Існує теорія, згідно з якою при фізичних зусиллях у мозку виробляються своєрідні природні наркотики, що приз водять до ейфорії. Годиться біг, лижі, будь-які види спорту, танці — все, що вам посильно.
    6. Внесіть у своє життя щось нове. Нас з дитинства запевняють, що найкраще — розмірене життя. Постійний режим дня, тривалі звички, відданість одній справі, відпустка рік у рік в одному й тому ж місці — все це непогано. Але людина потребує нового! Спробуйте інколи добратися до школи або роботи іншим маршрутом, заведіть нове хобі, візьміть відпустку у незвичний для вас час!

4

         Успіхів вам!                                   

Соціально-психологічна служба школи             

Категорія: Психологічні газети | Додав: polskayaira2013
Переглядів: 289 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пісня про школу
Вислови.
Пошук
...
Календар