Неділя, 29.06.2025, 13:22Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Бериславська початкова школа №5
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статі [0] Робота з учнями [10] Робота з батьками [10]
Робота з педагогами [11] Психологічні газети [0]
Опрос
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 16

Каталог статей


Головна » Статті » Робота з педагогами

Семінар на тему: «Особистісні методики щодо розподілу робочого часу»

Семінар на тему: «Особистісні методики щодо розподілу робочого часу»

 

Мета: навчити педагогів більш ефективно використовувати час. Підвищити особисту ефективність роботи, що дозволятиме досягати  більших результатів і  значущих цілей при менших витратах часу та енергії.  Розкриття всього розмаїття можливостей раціонального використання та економії власного часу.  Ознайомлення з методикою скорочення непродуктивних витрат часового ресурсу.

Завдання:

  • Продовжувати формувати уявлення про психолого-педагогічну компетентність управлінця сфери освіти
  • Розгляд теоретичних основ використання робочого часу
  • Виявлення причин дефіциту часу
  • Практичне здійснення різних етапів методики тайм-менеджменту

 

Шановні учасники тренінгу! Усім відома істина «час - гроші», схоже, починає змінювати своє значення: час стає дорожчим від грошей.

Час – сьогодні найнеобхідніший ресурс для досягнення життєвого успіху, який має особливу специфічну властивість: він є незворотним.

При цьому специфічність часу полягає ще й у тому, що кожна людина наділена ним рівною мірою, а саме 1440 хвилин або 86400 секунд на день – не більше і не менше. Проте комусь цього часу цілком вистачає для реалізації певних завдань чи задумів, а комусь – катастрофічно бракує. Давайте спробуємо проаналізувати свій час.

 

Вправа «Сприйняття часу»

Мета: визначення індивідуальних особливостей сприйняття часу.

Всі учасники закривають очі. Після команди тренера їм необхідно подумки відзначити той момент , коли пройде хвилина. Але про себе не рахувати, а уявно відзначити пройдену хвилину. Кожен відкриває очі і піднімає руку після того , як , на його думку , минула хвилина.

Вправа демонструє широкий розкид результатів . Адекватність сприйняття часу індивідуальна. Оптимальними вважаються результати , що потрапляють в інтервал від 55 до 65 секунд.

Якщо вийшло менше , це означає , що ви занадто поспішаєте , є небезпека швидкого виснаження. Час рухається насправді повільніше , ніж вам здається

Якщо більше 66 секунд - ви вважаєте за краще не поспішати , але іноді все-таки слід прискорювати сприйняття часу , інакше ви можете не встигнути щось зробити.

 

ТЕСТ  «Чи ( по Д. Льюїсу )

За кожну позитивну відповідь ( «ТАК» ) записуйте собі один бал.

1 . Я вважаю себе неорганізованою особою.

2 . Старанність - єдиний спосіб зробити більше.

3 . Моя працездатність не змінюється протягом усього робочого дня.

4 . Повністю сплановане життя - це нудно.

5 . Мені планування не потрібно . Коли я знаю , що завтра крайній термін , - роблю все.

6 . Щоб бути успішним , потрібно повністю контролювати свій час.

7 . Я намагаюся все робити сам , так як тільки в цьому випадку впевнений, що робота буде виконана добре.

8 . Єдиний спосіб заощадити свій час - це передоручити роботу.

9 . Я так завантажений роботою , що мені не до планування .

Результати тестування .

Ви набрали:

0 балів. Ви, ймовірно, близькі до досконалості ! У вас не повинно бути ніяких проблем в організації часу . І по життю ви йдете досить впевнено , плануючи мети і досягаючи наміченого.

1-3 бали . В цілому ваш підхід до організації часу доволі конструктивний, однак деякі переконання заважають вам стати більш продуктивним при розпорядженні власним часом .

4-6 балів. Вашу здатність організувати час підривають негативні уявлення , тобто упередження.

7-10 балів. Вашому вмінню організувати часом суттєво шкодять даремні і невірні переконання. Ймовірно , в даний момент часу ви сильно сумніваєтеся в тому , що у ваших силах зробити життя більш легким і менш напруженою. Але , змінивши деякі негативні переконання на позитивні і застосовуючи пропоновані нами методики управління часом , ви зможете стати більш ефективним у професійній діяльності та особистому житті.

Інформаційне повідомлення

Незважаючи на те, що робочий час сучасного педагога складає приблизно 18 – 20 годин на тиждень, усім відомо, що насправді робочий день учителя – ненормований. Хоч як старається педагог, йому часто все ж не вдається завершити всі намічені справи до заданого терміну. При цьому наростає гнітюче відчуття безпорадності перед лавиною проблем, які терміново потребують втручання, і відчуття того, що брак часу, як нестача повітря, незабаром призведе до того, що проблеми просто розчавлять людину. Усе це спричиняє хронічний стрес, що ще більше погіршує психологічний стан людини. Така ситуація в сучасному суспільстві – типова.

У такій ситуації єдиним рішенням може стати лише застосування спеціальних прийомів і методів, які мають загальну назву «тайм-менеджмент». Саме слово «тайм-менеджмент» перекладається з англійської мови, як «управління часом», однак слід зауважити, що часом керувати неможливо. Справді, кожна людина має однакову кількість часу. Неможливо якось вплинути на його кількість або плин. «Управління часом» - це просто гучна назва того, що, по суті, є самодисципліною, самоорганізацією, які прискорюють вирішення проблем, здійснення планів, дій та задумів. Це технологія раціонального використання часу.

Тайм-менеджмент, як система управління часом, включає декілька елементів, які в сукупності значно скорочують час, необхідний для втілення задумів людини. До цих елементів належать:

  • Аналіз використання робочого часу
  • Постановка цілей, яких хоче досягти людина
  • Планування робочого часу
  • Вироблення різних методів боротьби з причинами нераціонального використання часового ресурсу.

 

Вправа «Мій час»

Мета: формувати уявлення про реальний розподіл часу педагога за допомогою діаграми.

Ведучий: Пропонуємо вам намалювати кругову діаграму з такими секторами

  • Моя професійна діяльність
  • Побутові (хатні) справи
  • Особисте життя
  • Розваги, задоволення

Діаграма має відображати реальний розподіл часу людини.

Поряд намалюйте таку саму діаграму, але вже не з реальним, а з бажаним розподілом.

Обговорення:

  • Чи є відмінності між першою та другою діаграмами?
  • Чи влаштовує вас такий розподіл реального часу?
  • Що треба зробити, аби задовольнити своє невдоволення?
  • Від кого (чого) це залежить?

Свого часу Ніцше сказав: «Людину, яка не може витратити понад 16 годин на добу особисто на себе, слід називати рабом». Отже, потрібно зробити так, щоб побутова робота стала розвагою, а професійна діяльність приносила задоволення.

 

Вправа «Причини дефіциту часу»

Мета: з’ясувати фактори, що призводять до втрати часу.

Об’єднайтеся, будь ласка, у дві груп. Кожній групі потрібно скласти приблизний список «крадіїв часу».

Доповнення:

  • телефонні дзвінки
  • випадкові звернення людей
  • проблеми з комп’ютерами, технічним обладнанням
  • зміна черговості робіт, яку нав’язують керівники чи колеги
  • погано організовані збори чи педради
  • надмірна бюрократія
  • брак планування
  • виправлення помилок.

Тепер обміняйтеся аркушами і придумайте шляхи та методи усунення кожної перерахованої причини. Презентуйте, будь ласка, свої напрацювання.

Отже, ви помітили, що всі причини браку часу поділяються на дві великі групи – об’єктивні та суб’єктивні.

І група. Причини, які є наслідком неграмотних дій самої людини: непослідовність, надмірна схильність до перерв у роботі, погана обізнаність, відсутність чіткого ранжування завдань за ступенем їхньої важливості, слабка мотивація до праці тощо.

ІІ група. Причини, які не залежать від нас. Це великий потік рутинних справ, часто термінових, робота над якими забирає багато часу.

 

Рекомендації щодо заощадження часу

(Роздаються кожному учаснику тренінгу)

  1. Намагайся щоденно складати список справ, визначаючи при цьому найважливіші.
  2. Установи точний термін для виконання кожного завдання.
  3. Не відривайся від свого робочого столу, доки не розподілиш справи та час на їхнє виконання.
  4. Заплануй перерви під час виконання найважливішого або найважчого завдання.
  5. Спершу виконуй найважливіше завдання.
  6. Дбай про порядок на робочому місці, а також про те, щоб нічого не відволікало твоєї уваги.
  7. Скористайся допомогою тих людей, котрі її тобі пропонують або могли б допомогти (не забудь запитати, чи згодні вони на це).
  8. Працюй над найважливішим завданням, доки воно не буде завершене цілком або ж принаймні на 95 %.
  9. З’ясуй іще раз, чи справді потрібно виконувати те,що здається тобі неважливим.
  10. Вибери найкращу пору дня для роботи, враховуючи період своєї найбільшої працездатності (визнач, хто ти: «сова» чи «жайворонок»).
  11. Не забудь залишити трохи вільного часу для відпочинку. Якщо ти стомився – відклади роботу до того моменту, доки твої сили відновляться.
  12. Якщо тобі потрібно провести час наодинці, обери спокійне місце, щоб втекти від справ, які розпорошують увагу. Можна прогулятися, піти у власну кімнату, яка вважається «особистою територією» у сім’ї.

 

Рефлексія заняття

Ведучий:

  • Про що найголовніше дізналися?
  • Що запам’яталося?
  • Чи корисна отримана інформація?

Підсумки:

1.      Тайм-менеджмент – це система управління часом, що включає аналіз використання і планування робочого часу, вироблення різних методів боротьби з причинами нераціонального використання часового ресурсу.

2.      Існує безліч причин дефіциту часу: від наслідків неграмотних дій людини  аж до так званих «крадіїв часу».

3.      Є багато факторів, які впливають на нераціональне та неефективне використання робочого часу. Управління робочим часом – це постійна боротьба, компроміс та злагода із собою.

 

Категорія: Робота з педагогами | Додав: polskayaira2013 (19.01.2017)
Переглядів: 313 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пісня про школу
Вислови.
Пошук
...
Календар