Тренінг для обдарованих дітей
«Творчий учень»
Мета: розвиток творчого потенціалу учнів, їх актуальної креативності, пам’яті, уваги та логічного мислення.
Обладнання: аркуш паперу із зображення поля та неба, вирізані соняшники, хмаринки та сонечка, правила роботи групи, ватман, фломастери, чисті аркуші А4, аркуші з написами слів.
1. Привітання
Мета: Створити дружелюбну атмосферу у колективі
Під музику дітям потрібно привітатися спочатку долонями, потім плечима.
2. Очікування
Мета: сприяти ефективній, продуктивній праці учасників.
На дошці знаходиться поле але без соняшників. Треба написати на соняшниках які знаходяться на столах свої очікування від заняття. Учні по черзі виходять до дошки і клеять на поле соняшники із очікуваннями, при цьому озвучують свої думки.
3. Вправа «Самопрезентація – квіти»
Мета: Мотивація діяльності, створення комфортної атмосфери для конструктивної роботи.
Кожен учасник тренінгу повинен назвати своє ім’я – позитивні риси, які починаються на першу літеру свого ім’я та квітку яка асоціюється з цими рисами.
4. Права «Криголом»
Ви самі себе презентували. Як бачимо, сьогодні зібрались ті, кому притаманні різні позитивні риси, подобаються різноманітні за кольором, запахом, формою квіти. Всі різні, але за умовою правильного підходу їх можна об’єднати в прекрасний букет. Гармонії в цій композиції ми досягнемо тільки за умови виконання правил співпраці. Треба їх розробити. Учасники пропонують правила роботи групи.
- говорити по черзі;
- слухати і чути;
- бути толерантним;
- не перебивати того хто говорить;
- бути позитивним.
Інформаційний блок
Творчість – необхідна умова самого учня, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість є основою талановитості кожної дитини.
Творчий учень – це особистість, яка характеризується високим рівнем креативності, відповідним рівнем знань предметів, вміннями та навичками, які забезпечують ефективну навчальну діяльність.
5. Вправа «Творчий учень»
Ми дізналися хто такий творчий учень, а тепер з’ясуємо його головні ознаки властивості які йому притаманні. Учні всі разом дають характеристику творчому учню.
На дошці записано слово «Творчість» і до кожної його літери доберіть ознаки.
Т – товариський
В – відкритий, ввічливий
О – оригінальний
Р – різноманітний, різносторонній
Ч – чемний,чуйний
І – ініціативний, інноваційний
С – самостійний
Т – талановитий
Ь – креативний
6. Вправа «Малюємо по черзі»
Учасникам тренінгу пропонується на ватмані по черзі малюють по одній деталі «творчого учня», озвучуючи свою дію, та для чого потрібна обдарованому ця частина тіла, або предмета.
7. Інтелектуальна розминка "Запитання на кмітливість"
Відповідати можна командно або індивідуально.
Чи може чоловік одружитися із сестрою своєї вдови? (Ні, вдова – та, в якої помер чоловік).
У фермера було 10 овець. Усі, крім 9, померли. Скільки залишилося овець? (Дев’ять).
Ви заходите в темну малознайому кімнату. У ній є дві лампи: гасова і бензинова. Що ви запалите в першу чергу? (Сірник).
Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки ви зробите розпилів? (11).
Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (наприклад, 1, 2, 3) і днів тижня (понеділок, вівторок, середа). (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра).
Коли чорній кішці найкраще пробратися до темного будинку? (Коли відчинені вхідні двері будинку).
8. Вправа "Квота творчих ідей"
Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.
Інструкція: подумайте, обговоріть у групі і запишіть, якомога більше способів використання звичайного предмету ( ручки, зошита ) і його нових призначень. Оцінюються: продуктивність використання завдань шляхом підрахування кількості відповідей за певний інтервал часу; гнучкість – кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність – за частотою такої відповіді в однорідній групі.
Обговорення:
- Чи складно було виконувати вправу? Що заважало?
- Як швидко виникали оригінальні ідеї?
- У кого у вашій групі було найбільше пропозицій?
9. Вправа «Шостий зайвий»
”Шостий зайвий ” – гра логічна ,
Гра корисна , розвивальна!
Мислити аналітично вчить,
До того ж –розважальна!
10. Вправа «Знайти «зайве» слово і спільну ознаку для п’яти понять.
1.Телевізор, комп’ютер, холодильник, магнітофон, рояль, праска.(Електроприлади; виняток –рояль)
2.Барбарис, шипшина, калина, смородина, аґрус, суниця.
(Кущі; виняток - суниця)
3. Квадрат, трикутник, шестикутник, ромб, круг, куб.
(Геометричні фігури; виняток - куб)
4.Лікар, інженер, екскурсовод, бібліотекар, директор, перукар. (Професії; виняток директор)
5.Оса, джміль, хрущ, бджола, павук, муха.
(Комахи; виняток - павук)
6.Велосипед, мотоцикл, автомобіль, автобус, літак, лижі.
(Транспорт; виняток – лижі)
7.Рукавичка, Дюймовочка, Попелюшка, Буратіно, Мальвіна, Карлсон. (Казкові персонажі; виняток - рукавичка)
8.Гітара, арфа, баян, балалайка, магнітофон, бандура.
(Музичні інструменти; виняток - магнітофон)
11. Вправа "Коло вражень"
Мета: зворотній зв’язок, завершення тренінгу.
Кожен учасник вибирає запропоновані фігури (сонечко, хмаринка) та записує на них свої враження від тренінгу і прикріплює їх на небо над полем яке знаходиться на дошці, коментуючи свою дію.
|