Неділя, 29.06.2025, 09:45Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Бериславська початкова школа №5
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статі [0] Робота з учнями [10] Робота з батьками [10]
Робота з педагогами [11] Психологічні газети [0]
Опрос
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 16

Каталог статей


Головна » Статті » Робота з учнями

Тренінг «Стать і спілкування»

Тренінг «Стать і спілкування»

Мета: підвищити рівень знань підлітків про особливості статі,  сформувати у підлітків ко­ректне ставлення до цих питань під час спілкування з однолітками.

Обладнання: маркери, ручки, олівці, аркуші паперу.

  1. Вправа «Побажання»

Учасники сідають у коло, тренер пропонує послідовно обмінятися побажаннями. Наприклад, один учасник каже, звертаючись до іншого; «Я бажаю тобі, щоб усі твої мрії збулися» тощо.

  1. Вправа «Незакінчене речення»

Тренер роздає кожному учасникові чистий аркуш па­перу і пропонує написати на ньому дві фрази: «Дружба — це ...»; «Кохання — це ...». Потім тренер просить учас­ників дописати ці фрази. Після того, як усі закінчать допи­сувати свої визначення, написане послідовно зачитується. Спочатку зачитуються фрази про дружбу, потім — про ко­хання. Бажано основні думки учасників (окремо про дружбу й окремо про кохання) записували на великому ар­куші паперу або на дошці.

  3. Інформаційне повідомлення

Усе життя людей побудоване на взаємовідносинах. Стосунки між жінками і чоловіками — найскладніші в людській природі. За своїм змістом вони можуть бути різними (наприклад, ділові, дружні, статеві) і проявляють­ся у таких формах, як дружба, закоханість, кохання. Ці по­няття — досить близькі, але кожне з них має свої особли­вості. Тож спробуємо розібратись у цьому.

З розвитком особистості стрімко збагачується внутрішній світ людини, виникає бажання поділитися з кимсь своїми відкриттями, думками, сумнівами, відчути спорідненість душ. Взаємопроникнення у внутрішній світ одне одного дає змогу розкрити та вдосконалити себе. Глибина таких стосунків і визначає вічні поняття: кохан­ня, закоханість, дружба.

Багатовікові спроби дати вичерпне визначення кохан­ню тривають і досі, але чіткого визначення так і не існує. Найчастіше кожен сам визначає для себе, що таке кохан­ня.

 

Окрім кохання, існує таке явище, як закоханість. Де­хто вважає закоханість неглибоким, короткочасним по­чуттям, що не завжди справедливо. Адже закоханість — це перший крок до кохання. Інша річ, чи будуть за пер­шим подальші кроки і чи переросте закоханість у кохання. Але спочатку відрізнити закоханість від кохання неможли­во. Найоб'єктивнішим суддею тут є час: закоханість або проходить, або переростає у кохання. Так і дружба — по­чинається із симпатії і лише потім, з розвитком  стосунків, перевіряється на міцність і утверджується, власне, як дружба.

У коханні одним із вирішальних моментів є освідчен­ня коханій (коханому) у своїх почуттях. Зробити цей крок, який веде чи до винагороди у вигляді взаємності, чи до краху всіх сподівань, не так просто. Іноді страх не знайти розуміння, отримати відмову та приректи кохання на вми­рання спонукає приховувати свої почуття чи виявляти їх несміливо і не завжди відкрито. Але і в разі відмови не слід впадати у відчай: може бути, що ваші почуття вида­лися коханій людині не зовсім серйозними чи у сказаних словах вона відчула вимогу. А може, людина просто вас не зрозуміла, бо на той момент думала про свої проблеми чи була не в настрої.

Варто пам'ятати, що кохання, хай і нерозділене, — це вже щастя. Адже кохання вважається вищим ступенем людських стосунків І дається воно не просто і не кожному. Це — свого роду іспит. І чи зуміє людина скласти його з честю, залежить тільки від неї. А ще — це щоденна робо­та, і чим більше людина віддає, тим більше отримує.

 4. Вправа «Особливості статі»

Група розподіляється на дві підгрупи — одна скла­дається лише з хлопців, інша — тільки з дівчат. Кожній групі дається аркуш паперу, на якому намальоване коло,  розділене навпіл. Одна частина кола містить позначку «+», інша — «—», Під кожною позначкою слід написати відповідно сильні та слабкі якості жіночої (для хлопців) і чоловічої для (дівчат) статі.

Запитання для обговорення.

  • Які сильні якості притаманні хлопцям?
  • Які сильні якості притаманні дівчатам?
  • Які слабкі якості властиві хлопцям?
  • Які слабкі якості властиві дівчатам?
  • Як ви гадаєте, чи є дівчата з якостями, що притаманні хлопцям, і навпаки?

До уваги тренера!

 

У результаті обговорення учасники мають зрозуміти, що між чоловіками та жінками існують розбіжності. Але уявлення про те, що жінки — слабка стать, а чоловіки — сильна, є стереотипом, прийнятим у суспільстві. Необхід­но також підкреслити, що юнаки та дівчата рівною мірою здатні самі приймати рішення й самі нести відпові­дальність за своє здоров'я.

 5. Вправа «Дівчата хлопці»

Тренер пропонує учасникам продовжити розпочаті ним твердження. Дія цього на великому аркуші паперу окремо для хлопців і окремо для дівчат він складає таблиці.

На переконання хлопців

Хлопці мають бути

Дівчата мають бути

 

 

                                                 На переконання дівчат

Дівчата мають бути

Хлопці мають бути

 

 

 

Запитання для обговорення:

  • Які особливості притаманні юнакам?
  • Які дівчатам?

 

6.  Підсумки заняття

Дати відповіді письмово:

  1. Що сподо­балось…….?
  2. Як почувалися впродовж заняття….?;
  3. Які ви­никли труднощі….?
  4. Що сподобалось найбільше……?»
Категорія: Робота з учнями | Додав: polskayaira2013 (20.01.2017)
Переглядів: 637 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пісня про школу
Вислови.
Пошук
...
Календар